Time flies when you are having fun - Reisverslag uit Raleigh, Verenigde Staten van Joep Horssels - WaarBenJij.nu Time flies when you are having fun - Reisverslag uit Raleigh, Verenigde Staten van Joep Horssels - WaarBenJij.nu

Time flies when you are having fun

Blijf op de hoogte en volg Joep

04 November 2014 | Verenigde Staten, Raleigh

Uhm.. ja.. 2 maanden later, sorry!

De tijd vliegt voorbij.. ik weet niet eens meer wat ik allemaal vertellen moet! De tijd begint nu al te dringen, het is begin November en heb het idee dat ik net aangekomen ben. Ik wil dan liever ook niet eraan denken dat het over 2 maanden allemaal al weer allemaal voorbij is. Omdat er zoveel gebeurd is zal ik een paar dingen noemen en er wat over vertellen, aangezien ik dit als studie ontwijkend gedrag typ zal ik niet alles vertellen, dan komt er niks meer van studeren.

Ik had al beschreven waar de internationale studenten wonen op campus in een vorig verslag: er zijn 2 international dorms (Carroll hall en Alexander hall) waar elke internationale student samenwoont met een Amerikaanse student in een kamer. Het schijnt zo te zijn dat alle internationale studenten eerst in Alexander hall geplaatst worden (waar alle 3 de verdiepingen internationaal zijn) en de studenten die te veel zijn in deze hall die worden geplaatst in Caroll hall. Ik heb de eerste maand verbleven in Caroll hall en had toch een beetje het idee dat ik een aantal dingen miste in de andere hall. Ik was het meeste van de tijd in Alexander hall en heb daar ook al mn vrienden gemaakt, aangezien in mijn dorm vooral eerstejaars zaten. Ik heb toen toch maar besloten om een room change request aan te vragen en deze werd meteen geaccepteerd, waarna ik naar Alexander hall verhuisd ben en het is top! Ik ben nu steeds bij m'n vrienden in de buurt om te studeren, samen te eten en leuke dingen te doen. Veel beter dus!

Het eerste wat we gedaan hebben nadat ik het verslag heb geschreven was de beach trip. We zijn met zo'n 50 studenten richting het strand vertrokken en hebben hier het weekend doorgebracht. Allemaal ons tentje opgezet en heerlijk op het strand gelegen, drankjes gedronken en gezwommen. Aan het einde van het weekend waren we wel allemaal een beetje klaar met het zand.. we konden namelijk niet douchen.

Een paar weken later stond onze volgende trip op de planning: mountain trip. We moesten zo'n 3 uur rijden (wat in de USA dus naast de deur is) voordat we in de bergen waren. Dit was ook de eerste keer dat ik regen heb gehad hier in de USA. Het was dan ook niet een beetje regen, maar stromende regen. De mountain trip is een event wat schijnbaar elk jaar wordt gedaan en we slapen dan steeds bij een oude vriendin van Alexander hall op de camping. De plaats waar we sliepen was niet geweldig, het was letterlijk een overkapping waar we niet eens alle 50 onder pasten. Toen we dus aankwamen hebben we niet eens geprobeerd om de tenten op te zetten, dit was gewoon niet mogelijk met de regen. Nadat we de hele avond gefeest hebben, hadden de meesten toch maar besloten om in de auto te slapen, niet wetend dat Simon and Charles (waarmee ik in een tent samen sliep) toch een gaatje gevonden hadden om de tent op te zetten. Helaas dus oncomfortabel geslapen voor niks. De tweede dag zijn we gaan hiken en hebben we hele mooie watervallen gezien. 's avonds met z'n allen gebbq't en er weer een mooi feestje van gemaakt.

Ergens half oktober in the fall break zijn we met een hele grote groep internationals naar Chicago gevlogen. Eerst zou ik alleen met een kleinere groep gaan (Jeremy, Simon, Mike en Charles) maar uiteindelijk waren we met een groep van ongeveer 25 mensen. We hadden weer een appartement geboekt via een website Airbnb. Bleek dat we een heel appartement voor onszelf hadden inclusief een bubbelbad en 2 badkamers. En dit allemaal voor de prijs van een hostel.. Geweldig! We hebben alle toeristische dingen in Chicago gedaan, de Chicago 360 tower, de Willis tower, History museum, museum of science and industry en nog een heleboel andere dingen. Ook hebben we de deep dish pizza gehad. Dat is een hele dikke pizza belegd met verschillende ingredienten, erg lekker!

Twee weken terug zijn we naar Washington DC geweest en hebben hier ook alle toeristische dingen gedaan. Het leuke in Washington is dat bijna alle museums gratis zijn. Scheelt toch weer in het budget! We hebben het Lincoln monument gezien, het Washington monument, World War 2 monument, national history museum en het holocaust museum. De laatste is echt heel interessant.. vooral interessant om te zien hoe alles vanuit een amerikaans perspectief wordt gezien, aangezien we het in Nederland natuurlijk vanuit een Europees perspectief zien. Deze keer hadden we een hostel met wat mensen geregeld (Avienne, Sofia, Tom en Simon). Was mijn eerste keer in een hostel, maar beviel goed!

Afgelopen weekend was Halloween, en dat wordt groots gevierd hier in de USA. Overal huisfeesten waar iedereen verkleed naartoe gaat en de straat met bars en clubs hier in Raleigh is dan ook gevuld met mensen in kostuums. De dining halls op campus hadden ook allemaal halloween gerelateerd eten.. en gratis snoep! Trick or treat!

Over 2 weekenden staat er ook iets leuks op de planning: Pap, Lilian, Bram en Danielle komen naar Amerika! Ze zullen eerst een aantal dagen in New York doorbrengen waarna ze naar Raleigh komen. Kunnen we even een paar dagen samen doorbrengen!

Een paar weken later zal ik met Emily, Sally en Simon naar New Orleans gaan, schijnt een super leuke stad te zijn, vooral als je under aged bent. Het is een van de enige straten waar je op straat mag drinken, wat betekent dat er heel wat feestjes op straat schijnen te zijn!

Op het moment ben ik even druk met alle projecten afronden en de finals komen er ook weer aan binnen een maand. Na mijn tentamens heb ik geen goed vooruitzicht: vanaf 13 December ga ik met Charles & Simon naar Miami. Na een aantal dagen komen Tom & Jeremy ook en dan gaan we met een cruise naar de Bahamas. Hierna ga ik nog naar New York met Bohdi en op 1 januari kom ik weer terug. Wat zal de tijd snel gaan!

Heel wat leuke dingen in het vooruitzicht.. maar ook het einde van mijn semester is in zicht. Nog even 2 maandjes genieten dus, tot snel!

• 08 November 2014 - 11:43

Jos Gijzen:

Hello Joep, we hebben je avonturen gevolgd via FaceBook. Maar zo'n verslag geeft natuurlijk een veel betere inkijk in je ervaringen in de U.S. 'Looks very impressive', wat je allemaal meemaakt in dat 'big cowboy-land. We zouden heel graag met je 'willen ruilen. We hadden van pap en Lilian al vernomen dat ze je komen opzoeken na een bezoek aan NY/Manhattan. Dat is te gek natuurlijk!

Mia en ik hebben de indruk dat je de smaak van het reizen (& studeren??) te pakken hebt en dat deze trip niet de laatste zal zijn die je gaat maken.
    We blijven je volgen, geniet ervan en vooral ook veel plezier de komende dagen met je familie!