Eerste dagen in Raleigh - Reisverslag uit Raleigh, Verenigde Staten van Joep Horssels - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Raleigh - Reisverslag uit Raleigh, Verenigde Staten van Joep Horssels - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Raleigh

Blijf op de hoogte en volg Joep

23 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Raleigh

Ik ben er! Na mijn nachtje in New York doorgebracht te hebben, heb ik mijn reis voortgezet richting Raleigh in de staat North Carolina. Ben op deze korte reis goed verzorgd aangezien ik eerste klas zat.. Heerlijk! Na ongeveer anderhalf uur kwam ik aan op het vliegveld Raleigh/Durnham. Vanaf hier heb ik een bus genomen naar de universiteit. De meneer aan de informatie balie zei dat ik NIET de bus van 10 minuten over het uur moest nemen, maar de bus van 10 minuten over het halve uur. Toen de bus van 10 minuten over het uur kwam, vroeg de buschauffeur heel vriendelijk waar ik naartoe moest. Toen ik zei dat ik naar NC State moest, zei die dat ik gewoon kon instappen omdat hij vond dat ik niet buiten in de warmte moest blijven wachten. Bleek nu dat ik dus in de bus zat die uiteindelijk wel naar NC State zou gaan, maar wel via een andere stad. Uiteindelijk heb ik dus dik een uur in de bus gezeten terwijl dit ook in 10 minuten kon... maar goed, heb wel al wat van de omgeving kunnen zien!

Het klimaat is heerlijk hier, meestal rond de 30-35 graden en het is totaal niet benauwd. Het schijnt hier zelfs tot eind November lekker weer te blijven! Het valt me ook op dat hier nog heel veel groen is.. had ik niet verwacht zo in de United States! De mensen hier in het Zuiden zijn hartstikke vriendelijk, iedereen is behulpzaam en wil alles voor je doen. Toen ik uit de bus stapte met mijn koffer kwam er meteen al een oudere jaars naar me toe om me te helpen en om me te verwelkomen op de universiteit. Ik had namelijk geen idee waar ik naartoe moest. Op de uni zijn zo'n 35000 studenten ingeschreven en zo'n 10 000 van deze studenten wonen op campus, alles is enorm dus, ik keek mijn ogen uit!

Na rustig ingecheckt te hebben en mijn spulletjes een beetje uitgepakt te hebben heb ik Senna opgezocht (medestudent aan de uni van Tilburg) en hebben we samen een beetje rondgekeken. Ik was nog steeds erg moe van de rit en nog niet helemaal hersteld van m'n griep, dus verder rustig aan gedaan. Rond half 11 's avonds kwam er iemand langs mijn kamer om te vragen of ik misschien nog wat nodig had van Wallmart, aangezien ik net was aangekomen. Dit kwam goed uit aangezien ik geen beddengoed, kussens en handdoeken had kunnen meenemen. Ik kon m’n ogen niet geloven! Wat een enorme winkel.. een winkelcentrum bij ons is nog niet zo groot als deze winkel. Daarbij is ook alles 24 uur, 7 dagen per week geopend. Geweldig!

De dagen erna zijn echt heel snel gegaan. We hebben al zoveel leuke dingen gedaan en ik heb enorm veel leuke mensen ontmoet. Er is geen moment dat ik me hoef te vervelen hier. We zijn al een dag naar het strand geweest, naar shopping malls, downtown Raleigh, huisfeesten, bars en nog zoveel meer. Daarnaast zou je bijna vergeten dat ik hier om te studeren ben, dus ondertussen nog wat boeken en schriften gekocht en inmiddels zijn mijn eerste colleges achter de rug. Tot zover zijn mijn vakken erg interessant. Elk vak heeft zo’n 2 colleges per week (zoiets als in Nederland) en ik ben vrij op vrijdag, wat erg handig is voor weekendjes weg! De campus is echt enorm groot met 2 zwembaden, sauna’s, stoombaden, 2 hele grote fitness centers, enorm veel restaurantjes, 2 bibliotheken en noem maar op… Verder is alles echt goedkoop hier.. als je buiten de campus eet in een restaurant krijg je een hoofdgerecht voor $5/6 dollar, dus zo’n 4 euro. Daar krijg je het bij ons niet voor :)

In het vooruitzicht hebben we nog een beach trip met overnachting en ook nog een mountain trip in September. Genoeg te doen hier, maar ik zal ook een beetje aan het werk moeten voor school! Nu ga ik weer afronden, we gaan zo eten en vanavond staat er een leuk feestje op de planning. Ik zal snel proberen wat foto’s te maken. I’ll keep you posted!

  • 24 Augustus 2014 - 08:27

    Nathalie:

    Hey Joepski. Veulste diech al beter sjat? Ut klink allemaol errig sjiek wat iech heij zoe lees :-)
    Geneet daor mer vaan. Dit zie ervaringen die ste veur altiet met diech mèt bleijfs draage.
    Heij get alles gewoen door: Oogst Dank Stoet. De feesttent. De ganse mikmak :-P ech werelds wie altiet :-D
    Have fun and work hard. (Sjus zoe "hard" werrike es feeste he?) Balance is essential ;-)
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joep

Actief sinds 13 Aug. 2014
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 3189

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 15 Januari 2015

Exchange United States

13 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: